Skip to main content

Uusi moduulimme mahdollistaa täysin sähköisen osaamisen arviointiprosessin

By 10.8.202014 tammikuun, 2021Ajankohtaiset

Uusi moduulimme mahdollistaa opiskelijan näytön suunnittelun ja arvioinnin täysin sähköisesti. Kaikki näyttöön liittyvät henkilöt eli opettaja, opiskelija ja työelämän arvioija voivat osallistua näytön suunnitteluun. Kaikki osapuolet voivat keskustella näyttöön liittyvistä asioista näyttökeskustelussa, johon voidaan lisätä liitteitä kuten kuvia tai tekstitiedostoja. Järjestelmässä voidaan hyödyntää myös videokeskustelumahdollisuutta.

Tutkinnon osan ammattitaitovaatimukset ja arviointikriteerit haetaan ePerusteista ja ne ovat nähtävissä näytön arvioinnin yhteydessä. Opiskelija voi määrittää oppimispäiväkirjaan tekemiään merkintöjä arviointiaineistoksi, jolloin kyseiset merkinnät tulevat tarkasteltavaksi näytön käsittelyn yhteyteen. Arviointipöytäkirja syntyy prosessin tuloksena ja tarpeelliset tiedot siirtyvät automaattisesti Koskeen. Järjestelmässä on myös tuki arviointipöytäkirjan sähköiselle allekirjoitukselle, mikä mahdollistaa sähköisen prosessin alusta loppuun asti. Kun näyttötiedot toimitetaan lopuksi sähköisesti Koski-palveluun, koko näyttöprosessi on hoidettu ilman ensimmäistäkään paperidokumenttia. Sujuva sähköinen prosessi tehostaa toimintaa ja tuo merkittäviä hallinnollisia säästöjä.

Tutustu innovatiiviseen Study@-oppimisalustaan

Lue lisää
Sinua voisi kiinnostaa myös

ESCO-luokitukset tarjoavat yrityksille oikotien osaamisten määrittelyyn

| Ajankohtaiset, Asiantuntija-artikkeli | No Comments
Henkilöstön osaaminen mahdollistaa yrityksen menestyksen ja on yhä useammin yrityksen tärkein pääoma. Osaamispääoman tai -tarpeiden kuvaaminen ja pelkkä sanoittaminen on…

Sähköinen harjoittelusovellus muuttaa toimintatavat sosiaali- ja terveysalan harjoitteluissa

| Ajankohtaiset, Asiantuntija-artikkeli | No Comments
*Tämä artikkeli on lyhennelmä alkuperäisestä artikkelista, johon löydät linkin sivun lopusta Sopro Online -harjoittelusovellusta on testattu vuosien 2019–2021 aikana Turun…

Mobiilit palaute- ja arviointityökalut tehostavat oppimisen ja osaamisen arviointia

| Asiantuntija-artikkeli | No Comments
Ammatillisessa koulutuksessa opiskelijan osaaminen arvioidaan näytöissä. Opintojen alussa kartoitetaan opiskelijan lähtötilanne, eli tunnistetaan ja tunnustetaan aiemmin hankittu osaaminen. Digitaaliset, mobiililaitteille…

Opetus on muutoksessa – digiloikan perustukset rakennettiin jo ennen pandemiaa

| Asiantuntija-artikkeli | No Comments
2020-luvulla olemme joutuneet luopumaan hetkeksi tuntemastamme normaalista. Tämä on koskenut kaikkea elämää yhteiskunnassa, myös opetusalaa. On puhuttu pandemian vauhdittamasta digiloikasta.…