Skip to main content

Study@

Sähköistä näytöt ja hyödynnä tekoälyn mahdollisuudet!

Näyttöjen arvioinnin sähköistäminen tekee näyttöprosessista joustavan ja helpottaa osapuolten välistä vuorovaikutusta. Sovellus takaa tehokkaan yhteistyön kaikkien osapuolten välillä. Sujuva sähköinen prosessi tuo merkittäviä hallinnollisia säästöjä.

Oppimisalustaan integroitu tekoäly tarjoaa lukemattomia käyttömahdollisuuksia ja auttaa resurssihaasteissa, jolloin opettajat voivat yhä paremmin keskittyä oleellisimpaan – mahdollisuudet ovat lähes rajattomat!

Varaa online-esittely

Hallittu sähköinen näyttöprosessi - ilman papereita!

Study@-oppimisalusta mahdollistaa opiskelijan näytön suunnittelun ja arvioinnin täysin sähköisesti. Sovelluksessa hoituvat sekä palautteenanto, dokumentointi, että arviointiin käytettävien lomakkeiden sähköinen allekirjoitus. Allekirjoitus voidaan hoitaa turvallisesti esimerkiksi mobiilivarmenteen tai pankkitunnusten avulla.

Sovelluksessa opiskelija, opettaja, sekä työelämän edustaja voivat osallistua arviointiprosessiin omissa rooleissaan. Näyttöprosessi tehostuu, kun kaikki siihen liittyvät tiedot löytyvät yhdestä paikasta. Arviointiprosessia helpottaa myös se, että opiskelijan päiväkirjamerkintöjä voidaan liittää arviointiaineistoon. Kun näyttötiedot lopuksi siirtyvät automaattisesti Koski-, sekä eHOKS -palveluihin, koko näyttöprosessi on hoidettu ilman ensimmäistäkään paperidokumenttia.

Tekoälyn hyödyntäminen oppimisalustalla

Tekoälyavustajat oppimisalustalla

ChatGPT on mullistanut monien ajatukset tekoälyn kyvyistä ja mahdollisuuksista kuluvan vuoden aikana. ChatGPT pystyy käsittelemään ja tuottamaan tekstiä hämmästyttävällä tasolla ja laatu tulee paranemaan entisestään. Ammatillisessa koulutuksessa käyttökohteita uusille mahdollisuuksille löytyy helposti.

Tutkinnon perusteilla opetettu tekoälyavustajamme osaa auttaa niin henkilökohtaistamisessa kuin tutkinnon sisällön ymmärtämisessäkin, mistä hyötyvät erityisesti heikosti suomea osaavat opiskelijat. ChatGPT-pohjaista avustajaa voidaan hyödyntää mm. tutkinnon perusteiden selkokielistämisessä. Samalla tekniikalla hoituu näppärästi myös tutkinnon perusteiden kääntäminen opiskelijan äidinkielelle. Opiskelija voi käydä henkilökohtaistamiskeskustelun omalla äidinkielellään, ja opettaja saa keskustelusta suomenkielisen yhteenvedon. Yleiseltä opinnoissa auttavalta avustajalta opiskelija voi kysyä neuvoa ja vinkkejä vaikkapa oppimispäiväkirjan täyttämiseen tai opintojen suunnitteluun.
Tutkinnon perusteiden selkokielistäminen
Henkilökohtaistamis-
keskustelu
Yleinen opintoavustaja

ChatGPT-botti puhuu ja ymmärtää luonnollista kieltä

ChatGPT on tehnyt viimeisen vuoden sisällä valtavan harppauksen, jonka ansiosta nykyiset luonnollista kieltä ymmärtävät botit ovat täysin eri tasolla kuin vielä vuosi sitten nähdyt edeltäjänsä. ChatGPT hyödyntää kehittynyttä luonnollisen kielen prosessointia (NLP) tarjotakseen aidon tuntuisen keskustelun käyttäjien kanssa. Botti ymmärtää eri muodoissa ja eri kielillä esitetyt kysymykset kirjoitusvirheineen, ja tarjoaa räätälöityjä vastauksia kysymyksiin.

Chatbot eli keskustelubotti -tyyppisellä palvelulla voidaan käyttäjiä auttaa hyvin monenlaisissa aihealueissa. Botit voivat auttaa opintojen sujumiseen liittyvissä asioissa. Niiden kanssa hoituvat esimerkiksi osaamiskartoitukset ja henkilökohtaistamiskeskustelut. Opiskelijat voivat myös kysyä avustajaboteilta yleisiä koulutukseen ja oppimiseen liittyviä asioita. Aihealue ja kohderyhmä määrittelemällä botti pystytään opettamaan lähes mihin tarkoitukseen tahansa.

ChatGPT-botti

Tekoälyn avulla luotavat oppimistehtävät

Tekoäly helpottaa opettajan työtaakkaa luomalla opiskelijoille erilaisia oppimistehtäviä. Tehtäviä voidaan luoda sekä tutkinnon perusteiden että opetusmateriaalin, kuten Word-dokumenttien pohjalta. Opettaja voi tarkistaa ja muokata tekoälyn luomuksia tarpeen mukaan, ja hyödyntää niitä sitten haluamallaan tavalla. Tekoäly voi luoda tehtäviin myös pyydettyjen aiheiden mukaisia kuvia, mikä nopeuttaa työtä kun tekijänoikeusvapaita kuvia ei tarvitse etsiä kuvapankeista.

Käytännön oppimisympäristössä suoritettavat työtehtävät tutkinnon perusteiden mukaan
Oppimistehtäviä voidaan luoda hyödyntämällä järjestelmän sisältämää tietoa tutkinnon perusteista eli tutkinnon osista ammattitaitovaatimuksineen ja arviointikriteereineen. Näiden pohjalta sovellus luo käden käänteessä kattavan listan esimerkinomaisia työtehtäviä, jotka sopivat ammattitaidon hankkimiseen. Luotuja tehtäviä voidaan käyttää runkona, jolla varmistetaan eri ammattitaitovaatimusten harjoittelutavoitteiden täyttyminen, tai niitä voidaan käyttää lisäharjoitteina sellaisissa ammattitaitovaatimuksissa, joita opiskelija ei pääse harjoittelemaan työelämän oppimisjaksolla.
Mikro-oppimistehtävät
Opettaja voi pyytää tekoälyä luomaan oppimistehtävän sovellukselle annettavan tekstidokumentin pohjalta. Sovellus muuntaa tekstidokumentin sisällön tehtävän oppimateriaaliksi ja generoi tekoälyn avulla tekstidokumentin sisällöstä kontrollikysymykset opiskelijoiden vastattaviksi. Luettuaan tekstisisällön, opiskelija tarkistaa osaamisensa automaattitarkisteisten kontrollikysymysten avulla.
Tekoälyn luomia tehtävän kansikuvia
Tekoälyn opetusmateriaalin pohjalta luoma tehtävä

Study tukee oppimista - ajasta ja paikasta riippumatta

Näkymä opettajalle, opiskelijalle ja työpaikkaohjaajalle

Kaikki osapuolet pääsevät osallistumaan opintojen suunnitteluun ja edistymisen seurantaan. Tämä tapahtuu yhteisessä näkymässä, joka mukautuu roolin mukaan.

Opettaja voi laatia opiskelijoille harjoituksia, jakaa opetusmateriaaleja, seurata opintojen edistymistä, antaa monipuolisesti palautetta, sekä arvioida tehtäviä. Opiskelija voi suorittaa motivoivia oppimistehtäviä, seurata opintojensa edistymistä, sekä pyytää ja ottaa vastaan ohjausta ja palautetta. Työpaikkaohjaaja voi antaa palautetta opiskelijan edistymisestä ja kommunikoida monipuolisesti opettajan ja opiskelijan kanssa.

Monipuoliset viestintäominaisuudet

Study@ pitää sisällään monipuoliset viestintäominaisuudet, jotka helpottavat vuorovaikutusta ajasta ja paikasta riippumatta, ja mahdollistavat palautteen antamisen. Kurssien ja tehtävien kommentointi somesta tuttuun tapaan rohkaisee käyttäjiä keskusteluun.

Oppimisalusta ilmoittaa reaaliajassa opettajalle, opiskelijalle ja työpaikkaohjaajalle uusista viesteistä ja tärkeistä tapahtumista. Reaaliaikaisten työkalujen avulla opettaja ja työpaikkaohjaaja pystyvät sitouttamaan opiskelijat tiiviisti oppimisprosessiin, jolloin oppimiskyky paranee.

Tahdotko kuulla lisää?

Varaa online-esittely
Tukee vuorovaikutteisuutta
Mahdollistaa tiedon ja opetusmateriaalin jakamisen
Selainkäyttöinen
Tukee koko oppimisprosessia ajasta ja paikasta riippumatta
Soveltuu kaikille laitteille
Tuo läpinäkyvyyttä oppimisprosessiin
Mahdollistaa oppijan yksilöllisen ohjaamisen ja oppimisen etenemisen seuraamisen
Visuaalinen ja helppokäyttöinen

– Rediteq on tietotekniikan ammattilainen ja luotettava kumppani, jolla on vahva osaaminen sivistystoimialasta yleensä ja ammatillisesta koulutuksesta erityisesti.

Harri VaaraTurun ammatti-instituutin projektipäällikkö
Tutustu referensseihin

Järjestelmä räätälöidään tarpeisiinne sopivaksi

– maksatte vain tarvitsemistanne ominaisuuksista!

Koulutuksen sisällön hallinta
Opetusryhmien ja opiskelijoiden hallinta
Oppijan käyttöliittymä
Automaattiset muistutukset
Läsnäolotietojen ja suoritusten kerääminen
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen seuranta
Oppimistehtävät
Osaamisen kehittäminen ja seuranta
Alkukartoitus
VOS-laskenta
Henkilökohtaistaminen ja yksilölliset opintopolut
Raportointi ja tilastoinnit
Kouluttajien ja tilojen resursointi
Opsos-etuuksien ja koulutuskorvausten käsittely
Koski- ja eHOKS-rajapinnat

Varaa online-esittely

Valitse kalenterista sopiva aika n. 45 minuutin mittaiselle online-esittelylle. Kuulemme mielellämme lisää tarpeestanne, ja kerromme mitä tuotteemme voivat tarjota juuri teille!