Study@ oppimisalusta uudistuu

Study@

Study@ on innovatiivinen sähköinen oppimisalusta, joka tukee oppimista, opettamista ja vuorovaikutusta ajasta ja paikasta riippumatta. Se on suunniteltu erityisesti mobiililaitteille, joten käyttö sujuu moitteetta myös kosketusnäytöllä.

2021 Studyyn tehtävä laaja uudistus tuo parannuksia muun muassa opiskelijan seurattavuuteen ja järjestelmän sisältämään oppimisanalytiikkaan. Uudistettu Study-sovellus pitää sisällään myös hälytyskanavan, joka mahdollistaa kiireellisten turvahälytysten välittämisen tehokkaasti opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Demossa pääset testaamaan joitakin järjestelmän keskeisiä ominaisuuksia.

Kokeile demoa

Tulossa Studyyn: turvahälytysjärjestelmä ja paljon muuta!

Sisäänrakennettu turvahälytysjärjestelmä mahdollistaa vaaratilanteista tiedottamisen ja hälytykset mobiilisovelluksessa

Opiskelijan ja opettajan taskusta löytyvä mobiili Study@ on jo monille luontevin kanava välittää ohjeita ja viestejä sekä opiskelijoille että opettajille. Suunnitellessamme Studyn uudistusta, otimme huomioon myös tarpeen välittää kiireellisiä turvahälytyksiä eri puolilla kampusta työskenteleville opiskelijoille ja henkilökunnalle. Tätä tarkoitusta varten uudistetun Study@ -sovelluksen sisään on rakennettu hälytyskanava turvahälytyksiä varten.

Hälytyskanava ohittaa kaiken muun sovelluksessa näytettävän sisällön kertoen vaaratilanteesta ja ohjeistaa toimenpiteistä turvaan hakeutumiseksi. Toiminnallisuutta tukevat sovelluksen ääni- ja värinähälytykset sekä valmisteltuihin lähetysryhmiin ja viestipohjiin perustuvat tekstiviestien massalähetysmahdollisuudet. Nämä yhdessä mahdollistavat jopa tuhansien henkilöiden tavoittamisen sekunneissa hälytyksen aktivoinnista.

Oppimisanalytiikka ja tekoäly auttavat ennakoimaan ja tukemaan oppimista

Studyn nykyinen versio kerää jo nyt tietoa opiskelijoiden toiminta- ja työskentelytavoista. Tämä tulee laajenemaan merkittävästi tulevassa versiossa. Jo pelkän raportoinnin avulla käyttäjät saavat arvokasta tietoa opiskelijoiden yksilöllisestä edistymisestä ja aktiivisuudesta. Kun työskentelytapoja ja edistymistä koskevat tiedot yhdistetään, voidaan saada tietoa mm. hyviin ja huonoihin suorituksiin johtavista tavoista ja tottumuksista. Tässä vaiheessa apuun voidaan ottaa tekoäly.

Tekoälyllä voidaan tunnistaa mm. erilaiset käyttäjäprofiilit, jotka perustuvat erilaisiin toiminta- ja työskentelytapoihin. Tekoäly soveltuu hyvin myös suositusten tekemiseen eli opiskelijaa voidaan ohjata tekemään esim. tehokkaiksi havaittuja harjoituksia, jolloin sovellus toimii automaattisena apuopettajana. Käyttämämme tekoälymoottorin sisältämät monipuoliset tekoälymenetelmät mahdollistavat hyvin erilaisten ongelmien ratkaisemisen. Oppimisdatan määrän kasvaessa ratkaisulla voidaan tulevina vuosina parantaa oppimisen tehokkuutta monista eri näkökulmista.

Study@ hyödyntää Microsoft Azure -pilvipalvelun laajoja tekoälymahdollisuuksia, jotka mahdollistavat hyvin erilaisten ongelmien ratkaisemisen. Oppimisdatan määrän kasvaessa ratkaisulla voidaan tulevina vuosina parantaa oppimisen tehokkuutta monista eri näkökulmista.

Oppimisanalytiikka muuttaa datan opiskelijan henkilökohtaiseksi apuopettajaksi

– Lue artikkeli

Tavoitteellista oppimista

Study@ yhdistää modernin teknologian ja somesta tutut viestintämahdollisuudet helposti hallittavaksi kokonaisuudeksi. Tavoitelähtöinen järjestelmä tukee parhaalla mahdollisella tavalla oppimista ja opettamista, sekä lisää vuorovaikutusta oppimisprosessiin osallistuvien välillä ajasta ja paikasta riippumatta.

Keskeisenä työkaluna toimii opiskelijan henkilökohtainen kehittymissuunnitelma, jossa tietojen ja taitojen kehittymistä kuvataan mm. havainnollisten graafien avulla, aina lähtötilanteesta tavoitetasoon asti. Edistymisen seuranta on läpinäkyvää, ja monipuolisten seuranta- ja palautetyökalujen ansiosta opettaja voi antaa jatkuvaa palautetta, ja ohjata opiskelijaa oikeaan suuntaan ajasta ja paikasta riippumatta.

Opiskelijan kehittymissuunnitelma

Läpinäkyvä yhteistyöalusta opiskelijalle ja kouluttajalle

Study@-alustalla kaikki osapuolet pääsevät osallistumaan opintojen suunnitteluun ja edistymisen seurantaan. Tämä tapahtuu yhteisessä näkymässä, joka mukautuu roolin mukaan. Uudessa Study-versiossa opettajan on mahdollista nähdä opiskelijan näkymä opiskelijan näkökulmasta. Näin opettaja voi tarkistaa, miltä yksittäisen opiskelijan kalenteri näyttää, tai miltä tietyn opiskelijan oppimistehtävät näyttävät tämän näkökulmasta.

Opettaja voi laatia opiskelijoille harjoituksia, jakaa opetusmateriaaleja, seurata opintojen edistymistä, antaa monipuolisesti palautetta, sekä arvioida tehtäviä. Opiskelija voi suorittaa motivoivia oppimistehtäviä, seurata opintojensa edistymistä, sekä pyytää ja ottaa vastaan ohjausta ja palautetta. Työpaikalla tapahtuvan oppimisen aikana ohjaaja voi antaa palautetta opiskelijan edistymisestä ja kommunikoida monipuolisesti opettajan ja opiskelijan kanssa.

“Rediteq on tietotekniikan ammattilainen ja luotettava kumppani, jolla on vahva osaaminen sivistystoimialasta yleensä ja ammatillisesta koulutuksesta erityisesti.”

Harri VaaraTurun ammatti-instituutin projektipäällikkö
Tukee vuorovaikutteisuutta
Mahdollistaa tiedon ja opetusmateriaalin jakamisen
Selainkäyttöinen
Tukee koko oppimisprosessia ajasta ja paikasta riippumatta
Soveltuu kaikille laitteille
Tuo läpinäkyvyyttä oppimisprosessiin
Mahdollistaa oppijan yksilöllisen ohjaamisen ja oppimisen etenemisen seuraamisen
Visuaalinen ja helppokäyttöinen

Kokeile maksutonta demoa

Demosta löydät lyhyitä videotehtäviä, joiden avulla pääset tutustumaan järjestelmän keskeisiin ominaisuuksiin.

Täytä yhteystietosi lomakkeelle, niin saat sähköpostiisi linkin, jolla pääset kokeilemaan demoa!