Rastor-instituutti sai tarpeitaan vastaavan, joustavan järjestelmän koulutusten hallintaan

By 1.9.2020syyskuu 10th, 2020Ajankohtaiset, Asiakastarina

Kun Markkinointi-instituutti ja Rastor siirtyivät saman omistajan omistukseen vuonna 2016 ja myöhemmin vuoden 2020 alusta yhdistyivät Rastor-instituutiksi, niin myös tietoteknisten palveluiden ja järjestelmien yhtenäistäminen tuli ajankohtaiseksi. Yksi keskeisistä järjestelmäuudistuksista oli koulutuksen ja osaamisen hallinnan järjestelmäympäristön yhtenäistäminen.

Rediteqin Campus oli ollut jo aiemmin Markkinointi-instituutin käytössä, ja sen käyttökokemukset olivat olleet erittäin hyvät. Campuksen ympärille oli myös rakennettu varsin kattavat integraatiot muiden järjestelmien kanssa, mikä oli merkittävästi tehostanut työtä ja parantanut tiedon laatua, kun samoja tietoja ei enää syötetty manuaalisesti eri järjestelmiin.

Rastor-instituutissa tiedettiin aiemman kokemuksen perusteella, että Campus myös taipuu erilaisiin käyttötapoihin, eli järjestelmä ei määrää toimintaprosesseja oman kaavansa mukaisiksi. Vahvuutena on järjestelmän joustavuus: Rastor-instituutti loi virallisten tutkintokoulutusten hallinnan rinnalle Campukseen huomattavasti kevyemmän mallin asiakasrahoitteisille koulutuksille.

Campuksen käyttäjinä voimme digitalisoida palveluitamme sujuvasti ja helpottaa sisäistä työtämme, mikä parantaa myös asiakaskokemusta. Tämän mahdollistavat mm. Campuksen visuaalinen ja tarpeitamme palveleva käyttöliittymä, välineet opiskelijoiden sähköiseen asiointiin sekä hyvät tekniset rajapinnat, sanoo Rastor-instituutin ICT-johtaja Timo Soikkeli.

Käyttöönottoprojekti onnistui erinomaisesti

– Yhteistyö Rediteqin kanssa on ollut aidosti ketterää ja luotettavaa. Aikataulu on pitänyt hyvin, ja sovitut tehtävät on toteutettu suunnitellusti. Projektimme starttasi helmikuussa ja jo syyskuun alusta alkaen saamme kaikki uudet koulutustoteutukset käynnistettyä Campuksessa. Vuoden loppuun mennessä kaikki koulutukset saadaan siirrettyä Campukseen. Lisäksi olemme olleet erittäin tyytyväisiä Rediteqin nopeaan ja asiantuntevaan tukipalveluun, kiittää Rastor-instituutissa uudistuksen projektipäällikkönä toiminut järjestelmävastaava Anne Vainio.

Kehitys jatkuu

Kun Campuksen peruskäyttö on saatu vakiinnutettua, Rastor-instituutissa jatketaan kehitystyötä lisäämällä ympäristöön uusia palveluita. Ensimmäiseksi otetaan käyttöön sähköiset palvelut opiskelijoille ja työpaikkaohjaajille koulutusten henkilökohtaistamiseen sekä työpaikalla tapahtuvan koulutuksen seurantaan ja ohjaukseen sekä sähköinen allekirjoitus HOKS-lomakkeille ja oppisopimuksille.

Rastor-instituutin toimipisteet sijaitsevat viidellä paikkakunnalla: Espoossa, Kuopiossa, Oulussa, Tampereella ja Turussa. Lisäksi se palvelee asiakkaiden tarpeiden mukaan ympäri Suomen.

www.rastorinst.fi

Rastor-instituutti

Kaksi menestyksekästä koulutustoimijaa, Markkinointi-instituutti ja Rastor, aloittivat 1.1.2020 yhteisen matkansa Rastor-instituuttina.

Yhdistymisen myötä syntyi valtakunnallinen osaamisen kehittämisen ja työllistämisen palveluita tarjoava toimija, jonka valikoimaan kuuluu osaamisen kehittämisen palveluita mm. seuraavilla osaamisalueilla: esimiestyö ja johtaminen, talous ja rahoitus, markkinointi ja viestintä, myynti ja asiakkuudet, tuotekehitys ja palvelumuotoilu, HR, yrittäjyys ja yritysneuvonta, työnjohto sekä tekniikka ja rakentaminen. Rastor-instituutti on myös oppisopimuskouluttaja ja järjestää Opetushallituksen virallisia ammatillisia tutkintoja.

Rastor-instituutti toteuttaa osaamisen kehittämisen palveluiden lisäksi työllistämisen palveluita, joilla turvataan osaavan työvoiman saatavuus ja näin varmistetaan suomalaisten yritysten kasvu. Työllistämisen palvelut muodostuvat rekry-, täsmä- ja muutoskoulutuksista sekä muutosturvapalveluista.

Kokonaisvaltainen ratkaisu nykyaikaiseen koulutuksen hallintaan

Tutustu